torsdag 10 september 2009

Härlig stämning


Första veckan efter sommar lovet skapade vi regler i 6s som vi själva fick bestämma. De handlade bland annat om hur vi bemöter varandra.

V. 35 var alla i klassen med och genom förde en kamratbana i skogen ovanför vår skola. Den innehöll olika samarbetsövningar som hela klassen hjälpte till att lösa. Vi gjorde t.ex. spindel nätet som går ut på att hela klassen skulle ta sig igenom olika hål i ett nät, och man fick bara använda varje hål två gånger.

Förra veckan var vi på en utflykt till Vrångö där vi badade, spelade fotboll och kubb. Där hade vi en härlig dag!

Johan J och Melker

6 kommentarer:

  1. Kul att läsa vad ni skriver.
    Blev nyfiken på vilka regler ni enats om i klassen.
    Jag tyckte att bilden var lite liten. Upptäckte att det gick att förstora bilden betydligt genom att klicka på den.
    Bra regler ni har!
    Mvh Bibi

    SvaraRadera
  2. Det här tycker jag är kanon. Det skall bli riktigt kul att följa. /Niclas

    SvaraRadera
  3. Hej på er alla i 6S!
    Det skall bli jätteroligt att följa er blogg.
    Jag har inte "bloggat" förrän 3R startade sin blogg vid terminens början och nu är det då ännu en klass. Kul. För att ta ytterligare steg ut i syberrymden skall Bibi och jag börja på ett nytt system för slöjden. Det skall vi introducera på måndag.
    Ha en trevlig helg.
    Hälsningar
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej på er! Ser att ni följer i vårt spår... Jättefin blogg. Kul att ni kom igång så fort. Barnen i 3R tycker detta är jättekul så jag förstår att ni också gör det.
    Lycka till Åsa 3R

    SvaraRadera
  5. Hej på er alla goingar i 6S
    Jag kommer att föja er det är spännande.
    Lycka till
    Christel

    SvaraRadera
  6. Hej Johan A här. Lite kul att skriva en kommentar.

    SvaraRadera